Onze school

Dát moet een plek zijn waar iedereen zich thuis voelt. Ieder kind is anders en dus uniek. Daarom houden we rekening met de verschillende culturen waarin onze kinderen opgroeien. We accepteren elkaar zoals we zijn. Dit geven we kinderen ook mee op onze school. Zij leren in hun eigen kracht te staan. Een eigen mening te hebben. Verantwoordelijk te zijn voor zichzelf én de ander. Daarom leren onze kinderen van en met elkaar. In een voor hen vertrouwde en veilige omgeving.

Opgroeien in een warm nest

Komt uw kind bij ons op de Sebastiaan? Dan groeit het op in een warm nest. Dit doen we door structuur in de schooldag te brengen. Iedere dag is dan een beetje hetzelfde. De leerkracht is er voor uw kind. Uw kind staat er dus nooit alleen voor. Samen zorgen we dat uw kind zich ontwikkelt. Hoe?

Door te rekenen, lezen en schrijven. Ontzettend belangrijk voor nu, en vooral voor later. Het is een mooie basis zodat uw kind later kan doen wat hij wil. Want uw kind kan zoveel. Wie uw kind ook is en wat het later ook wilt worden. Uw kind mag er zijn.

Bij ons op school leren kinderen zichzelf steeds beter kennen. “Wie ben ik? Waar word ik blij van?” Dat ontdekt uw kind bij ons. Door samen te werken, leert uw kind ook van klasgenoten. Onze kinderen leren de wereld om hen heen beetje bij beetje kennen. Hoe? Bij het vak wereldoriëntatie bijvoorbeeld. Kinderen leren over de natuur. Over Nederland, Europa en de wereld. Maar zij leren ook andere culturen en geloven kennen. Tot slot brengen we kinderen bij dat iedereen een eigen mening mag hebben. Mooi, toch? We accepteren elkaar zoals we zijn.

Dát is pas opgroeien in een warm nest.

Dit beloven we

• Dat jij je thuis en veilig voelt bij ons.

• Dat jij je gezien en gehoord voelt. Wij staan altijd voor je klaar.

• Dat jij weet waar je aan toe bent bij ons op school. Duidelijkheid voor jou én voor je ouders.

• Dat jij een grote ontwikkeling doormaakt.

Op de Sebastiaan vinden wij het belangrijk dat kinderen zich gehoord, gezien en veilig voelen op onze school.
Mirthe Top

Groepen

Bij ons op school werken we met leeftijdsgroepen. Uw kind komt dus in een klas terecht met leeftijdsgenoten. De groepen 1 en 2 zijn samen een groep. Vanaf groep 3 zitten de kinderen in enkele groepen. In iedere klas kennen de kinderen en leerkracht(en) elkaar goed en weten we van elkaar wat er speelt. Bent u benieuwd hoe onze groepen eruit zien en waar zij mee bezig zijn op school? Leest u dan vooral even verder.
xx
Aantal leerlingen
Gemiddeld aantal leerlingen per klas
8,2